Fandom

WikiWrocław

TVP Wrocław

309stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
TVP Wrocław (dawniej Telewizja Wrocław, Wrocławski Ośrodek Telewizyjny, Piątka, TVP3 Wrocław) - Jest to regionalny ośrodek Telewizji Polskiej, przeznaczony dla Wrocławia i dla Dolnego Śląska.
TvpWroclaw.jpg

Siedziba TVP Wrocław przy ul Karkonoskiej 8.

HistoriaEdytuj

Telewizja Wrocław rozpoczeła nadawanie 14 Grudnia 1962r., początkowo była dostępna w Programie I, a w 1970r. w Programie II, w latach 70-tych Telewizja Wrocław rozpoczeła regularne nadawanie w kolorze. 26 Marca 1990r. pojawiły się Fakty, które zastąpiły Rozmalitości, w 1992r. Telewizja Wrocław rozpoczeła nadawanie własnym kanałem, w 1993r. pojawiły się programy TV Polonia (do 2000). Obecnie czas antenowy TVP Wrocław jest emitowany w godzinach:

  • 17:00-20:00 i 21:55-22:30 (Poniedziałek-Piątek)
  • 10:00-11:00, 17:00-20:00, 21:55-22:30 (Sobota)
  • 10:00-11:00, 17:00-20:00, 21:55-22:40 (Niedziela)

Program TVP Wrocław jest nadawany na antenie TVP INFO oraz w TVP2 od 16:00-16:30 (do 30 Grudnia 2010), początkowo program był dostępny dla Dolnego Śląska i Opola, a od 2005r. program jest tylko emitowany dla Dolnego Śląska (choć w Pogodzie wciąż jest podawana pogoda dla Opola). W 2011r. TVP Wrocław nadaje w formacie 16/9. Siedziba TVP Wrocław została też pokazana w filmie Wyjście Awaryjne z 1981r.

ProgramyEdytuj

obecnie

  • Fakty - Główny serwis informacyjny jest emitowany w godzinach 17:00 (poniedziałek-piątek), 18:30 i 21:45 (codziennie), w programie są podawane informacje z Wrocławia i Dolnego Śląska.
  • Sport - Program, w którym są podawane informacje sportowe, program jest emitowany po Faktach.
  • Pogoda - Prognoza Pogody dla województw Dolnośląskiego i Opolskiego, program jest emitowany po Faktach.
  • Rozmowa Faktów - Program w którym są zapraszani Władze Wrocławia i Dolnego Śląska, program jest emitowany od Poniedziałku do Piątku o 18:50.
  • Kowalski i Schmidt - Program, w którym są omawiane sprawy Polsko-Niemieckie, program jest także emitowany w TVP INFO, TVP Polonia i w niemieckiej telewizji RBB i MDR.
  • Rozmówki Polsko-Czeskie - Program, w którym są omawiane sprawy Polsko-Czeskie, program jest też emitowany w TVP Polonia, CT 2 oraz w TVP Opole, TVP Katowice i TVP Kraków.
  • Agro-Fakty - Program w którym są pokazane sprawy rolnicze dotyczące Dolnego Śląska, program jest emitowany w Sobotę i Niedzielę o 7:45.
  • Wrocław Kocha Koszykówkę - Program, który pokazuje Wrocławskie kluby Koszykówki, program jest emitowany co poniedziałek.
  • Motosfera - Program Motoryzacyjny, jest emitowany w Niedzielę o 8:00.
  • Wrocław Się! - Program, w którym są prezentowane Informacje o Zapowiedziach Kulturalnych we Wrocławiu, program jest emitowany w Piątek o 18:00.
  • Nie Przegap - Weekendowy Program, w którym są prezentowane Informacje Kulturalne, Program jest emitowany w Sobotę i Niedzielę o 17:30.
  • Telewizyjny Klub Seniora - Program, w którym są prezentowane informacje o ludziach z wiekiem 65-90, program jest emitowany w soboty o 8:00
  • M2 - On i Ona - Magazyn Lifestylowo-Kulinarny, program jest emitowany w soboty.
  • Czas na Bajkę - Program, w którym są pokazywane Polskie Dobranocki min: Miś Uszatek, Przygody Misia Colargola, Mały Pingwin Pik-Pok, Dziwne Przygody Koziołka Matołka, Plastusiowy Pamiętnik, Pomysłowy Dobromir i inne, program jest emitowany w sobotę i niedzielę o 8:45.
  • Zoo Story - Program, w którym jest prezentowane Wrocławskie ZOO.
  • Słownik Polsko@Polski - Program, w którym Polscy widzowie z zagranicy pytają się Profesora Jana Miodka na temat Ortografii i Gramatyki, program też prowadzi Agata Dzikowska, program jest emitowany równieź w TVP Polonia.

dawne

  • Ojczyzna-Polszczyzna - Program, w którym Profesor Jan Miodek mówi o Ortografii i o Gramatyki, także pojawiają się fragmenty Mickiewicza, Sienkiewicza i innych, które czytają aktorzy związani z Wrocławiem, program był emitowany od 1988 do 2007r., program był też emitowany w TVP Polonia i TVP2.
  • Z Kamerą Wśród Zwierząt - Program, w którym Antoni Gucwiński i Hanna Gucwińska prezentują Wrocławskie ZOO, a także zwierzęta. Program był emitowany w latach 1971-2002
  • Profesor Miodek odpowiada - Program, w którym ludzie dzwonili do Profesora Jana Miodka w sprawie poprawnej Polszczyzny.
  • Psi Psycholog - Program, w którym są prezentowane zwierzęta.
  • Budujemy Mosty - Program dla dzieci, w których są prezentowane zawody, program był emitowany w TVP1, TVP3 i TVP Polonia
  • Wirtul@ndia - Serial dla dzieci, który prezentuje postaci, z krainy Wirtulandii.
  • Krzyżówka Szczęścia - Teleturniej, w którym były rozwiązania z krzyżówki, program był też emitowany w TVP2, TVP3 i TVP Polonia
  • Tygodnik Moralnego Niepokoju - Program satyrczny i kabaretowy, w którym wystepują aktorzy z Kabaretu Moralnego Niepokoju.

PrezenterzyEdytuj

Z TVP Wrocław są związani min: Agata Dzikowska, Jan Miodek, Antoni Gucwiński, Hanna Gucwińska, a także spikerka TVP2 Iwona Kubicz i lektor Tomasz Orlicz.

OdbiórEdytuj

Odbiór TVP Wrocław jest nadawany z Góry Ślęźa, gdzie odbiór jest możliwy we Wrocławiu, Opolu, Wałbrzychu, Jeleniej Góry, Legnicy, Kłodzku, Kaliszu a także częściowo w Częstochowie, ale odbiór TVP Wrocław nie jest możliwy dla mieszkańców Zgorzelca, Bogatynii. W 2011r. pojawi się Multiplex 3 telewizji Cyfrowej z nadajnika w Żorawinie, a w 2012r. pojawi się Multiplex 1, który będzie emitować zasięg na całe Województwo Dolnośląskie.

TVP Wrocław odbierają też telewizje kablowe:

  • UPC - kanał C07
  • Multimedia - kanał C07
  • Vectra - kanał C08
  • TVK - kanał C07

KontaktEdytuj

Telewizja Polska S.A odział we Wrocławiu

  • 53-015 Wrocław
  • tel (71)3684500

Strona InternetowaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki