Fandom

WikiWrocław

Szkoła Podstawowa nr 73 im. Generała Władysława Andersa

309stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Szkoła Podstawowa nr 73 im. Generała Władysława Andersa to szkoła podstawowa przy ulicy Glinianej 30. Szkoła ma numer 73, a jej patronem jest Generał Władysław Anders.

SP73.jpg

Szkoła Podstawowa nr 73

Budynek Edytuj

Budynek powstał w 1890 roku. Czterokondygnacyjna budowla z czerwonej cegły stoi bezpośrednio przy ulicy, ale wejście znajduje się od strony boiska. Po jednej stronie budynku (od strony głównego wejścia) znajduje się boisko, a od strony drugiego wejścia plac zabaw dla dzieci.

Historia Szkoły Edytuj

Szkoła powstała w roku szkolnym 1946/1947 - kształci od blisko 60 lat wiele pokoleń młodzieży. Świadczą o tym zachowane w archiwum szkolnym zbiory arkuszy ocen pierwszych jej uczniów. Do 1972 roku szkoła zajmowala parter budynku Uniwersytetu Wrocławskiego przy ulicy Dawida. Nazywana była "cwiczeniowka" jako ze na Dawida miesciła sie wtedy Wyzsza Szkoła Pedagogiczna.i jej studenci cwiczyli z uczniami podstawowki.

Aktualnie Edytuj

Aktualny dyrektor szkoły: Katarzyna Osiedleniec-Moszczyńska Aktualny wicedyrektor: Elżbieta Żołyńska W szkole trwa remont.

60-lecie szkoły Edytuj

21 października 2006 roku szkoła obchodziła swoje 60 lecie. Był zjazd absolwentów i uroczysta akademia wraz ze mszą świętą.

Patron Edytuj

Patronem szkoły jest generał WPlik:Przyklad.jpgładysław Anders Szkoła przyjęła jego imię w 2003 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki