Fandom

WikiWrocław

Rynek

309stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Rynek.jpg

Fontanna na Wrocławskim Rynku

Wrocławski Rynek należy do największych i najpiękniejszych w Polsce. Jest otoczony zabytkowymi i stylowymi kamienicami, w których obecnie mieści się wiele galerii, kafejek i pubów. Do najbardziej znanych należą kamienica "Pod Złotym Słońcem", "Pod Siedmioma Elektorami",czy "pod Gryfami". Najcenniejszym zabytkiem Rynku jest Ratusz. Niezwykle dekoracyjne są fasady wschodnia i południowa. Na stronie wschodniej Ratusza mieści się zegar astronomiczny z 1580 roku, a na 66-metrowej wieży można dostrzec Herb Wrocławia. Wewnątrz Ratusza mieści się Muzeum Sztuki Mieszczańskiej i Muzeum Historyczne Miasta Wrocławia. Warto też zajrzeć do znajdującej się w podziemiach Piwnicy Świdnickiej, która w dawnych czasach uchodziła za największą miejską piwiarnię. Przed Ratuszem znajduje się rekonstrukcja pręgierza z 1492 roku, przy którym do końca XVIII w. publicznie wymierzano kary przestępcom. Po zachodniej stronie Rynku w 2000 r. postawiono nowoczesną szklaną fontannę, która wspaniale się prezentuje zwłaszcza w nocy. Rynek jest miejscem spotkań studentów i tętni życiem przez całą noc.

Artykuł do rozbudowy Ten artykuł zawiera bardzo mało informacji, jeśli możesz, uzupełnij go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki