FANDOM

Michał Jaros - członek Rady Miejskiej V kadencji, wybrany w wyborach samorządowych 2006 z listy Platformy Obywatelskiej.

Urodził się 26 stycznia 1981r. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu ze stopniem magistra inżyniera. Obecnie piszę doktorat z ekonomii. W okresie studiów angażował się w działalność studencką. Praktycznie od podstaw zbudował strukturę Niezależnego Zrzeszenia Studentów na AE. W czasie 3 lat przewodzenia NZS-owi był inicjatorem kilkunastu projektów, m.in. Wampiriady (akcji oddawania krwi), Uczelnianej Ligi Piłki Nożnej, Targów „Podróże Nauka Praca”.

W latach 2003-2004 pełniłfunkcję Wiceprzewodniczącego ds. finansowych Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów oraz Przewodniczącego Porozumienia Krajowego NZS, którym pozostał do 2004 roku. Na arenie międzynarodowej reprezentował NZS na forum European Democrat Students, m.in. podczas „Summer University and Annual Meeting” w Zagrzebiu w 2003 roku.

Równolegle do działań w NZS, uczestniczył w pracach Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej, od 2004 roku jako Przewodniczący Komisji Kultury oraz Przedstawiciel w Komisji Kultury i Środków Przekazu Sejmu RP.

Z największym sentymentem wspomina pracę w Samorządzie Studentów Akademii Ekonomicznej. W latach 2001-2003 przewodniczył Komisji Rewizyjnej, w roku 2003 został Wiceprzewodniczącym samorządu, by w 2004 roku objąć funkcję Przewodniczącego Rady Uczelnianej Samorządu Studentów AE. Pełniąc tę funkcje opracował system finansowania organizacji i kół studenckich, uruchomił 2 kluby studenckie, a także zainicjował start programu szkoleniowego dla młodych liderów. Najgłośniejszym projektem – do którego powstania się przyczynił – jest coroczne święto studentów, majowe Ekonomalia.

Również wydarzenia za naszą wschodnią granicą (na Ukrainie i Białorusi), spowodowały, że nie mogł pozostać bezczynny. Wraz z przyjaciółmi z NZS wspomagał wielokrotnie tamtejszą opozycję demokratyczną, m.in. zorganizował we Wrocławiu marsz „Demokracja przede wszystkim”, w którym wzięło udział ponad 5 tys. osób. Marsz ten zwrócił uwagę polskiej opinii publicznej na trudną sytuację białoruskich opozycjonistów.

Od 2006 roku jest radnym Rady Miejskiej Wrocławia. Uczestniczy w pracach Komisji Statutowej, Budżetów i Finansów oraz Inicjatyw Gospodarczych, a także Podkomisji ds. stabilizacji i rozwoju małych i średnich przedsiębiorców. Dobro miasta i kraju zawsze było dla niego ważne. Działalność na rzecz społeczeństwa traktuję jako misję, nie jako źródło zarobku.

Poza działalnością społeczną prowadzi własną firmę. Pracuję przy organizacji Giełdy Mieszkaniowej, cyklicznie odbywających się targów branży mieszkaniowej. Giełda gromadzi w jednym miejscu deweloperów i nabywców nieruchomości, ułatwia porównywanie ofert i dokonanie wyboru. W znaczny sposób oszczędza czas i czyni rynek budowlany bardziej przejrzystym dla potencjalnych klientów.

W wolnym czasie uwielbia grać z przyjaciółmi w piłkę nożną, w 2002 został brązowym medalistą akademickich mistrzostw Polski. Obecnie reprezentuję barwy K.S. Powstańców Śląskich Wrocław ze swojego osiedla. Interesuję się psychologią społeczną i historią Polski, szczególnie okresu PRL.

Artykuł do rozbudowy Ten artykuł biograficzny zawiera bardzo mało informacji, jeśli możesz, uzupełnij go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki