FANDOM

Hala ludowa 2.JPG

Hala Ludowa - widok z Pergoli

Hala Ludowa (Hala Stulecia) została wybudowana w latach 1911 - 1912 jako miejsce dla odbywania się imprez masowych. Za Niemców hala nosiła nazwę: Jahrhunderthalle co oznaczało Hala Stulecia. Hala została wybudowana z okazji stulecia bitwy pod Lipskiem.

Aktualnie Edytuj

Aktualnie w halii odbywają się koncerty, wystawy oraz inne imprezy kulturalne i sportowe.

Przeniesione z Wielka Wyspa Edytuj

Hala Ludowa (Hala Stulecia) została wybudowana w latach 1911-1913, zaprojektowana przez Maksa Berga i na owe czasy stanowiła szczyt osiągnięć budowlanych. O zaawansowaniu technik zastosowanych do wzniesienia budowli świadczy fakt, że wg szacunków wzniesienie budowli podobnej do hali ludowej zajęłoby obecnie więcej czasu niż potrzebowali niemieccy budowniczy niemal 100 lat temu. Wzniesiona z okazji Wystawy Stulecia Hala jest połączona wraz z Pergolą, Iglicą i Pawilonem Czterech Kopuł w jeden kompleks stanowiący doskonałe centrum wystawowe. Oprócz wystaw Hala Ludowa jest także gospodarzem kongresów, zjazdów, konferencji, widowisk sportowych, targów, imprez plenerowych a także dużych imprez o znaczeniu międzynarodowym.

Hala ma 42 m wysokości, kopuła okrywająca halę ma 67 m średnicy. Dostępna powierzchnia wynosi 14,0 tys. m². Oprócz centralnej hali budowla posiada jeszcze 56 innych pomieszczeń mogących służyć w celach wystawowych, budynek został wzniesiony z myślą o pomieszczeniu 10 tyś. osób.

13 lipca 2006 roku Halę Ludową wpisano na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Linki Edytuj

Zdjęcie satelitarne Hali Ludowej na Google Maps

Artykuł do rozbudowy Ten artykuł zawiera bardzo mało informacji, jeśli możesz, uzupełnij go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki